ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Jófalat
39. hét
szeptember 27 - 01

Tej- és tejtermékmentes étkezés!

2021. 07. 16

A tej és tejtermékek csoportja igen értékes és fontos része az egészséges táplálkozásnak.

A tehéntejfehérje-allergiát nem szabad összekeverni a tejcukor-intoleranciával.

Intolerancia esetén enzimhiányról beszélünk, nevezetesen a laktózt bontó laktáz enzim hiánya áll fenn ilyenkor. A laktózintoleranciában szenvedő Megrendelőink a tej- és tejtermékmentes étrend követése mellett különösebb panaszok nélkül fogyaszthatnak kefirt, joghurtot, sajtféléket. Erre szükség is van, hiszen a kálcium pótlásáról gondoskodni kell.

Tehéntejfehérje-allergia esetén a szervezet a tejben található fehérjéket (pl. kazein) idegenként azonosítja, és túlzott reakcióval válaszol. A tehéntejfehérje-mentes diéta szigorúbb a tejcukorszegény diétánál, mert ez esetben a tehéntejfehérjét teljes mértékben kerülni kell.

Gondoskodni kell a tej- és tejtermékmentes diéta alkalmazásával kieső tápanyagok pótlásáról.

Tejfehérjék pótlására a különböző húsok, főleg a szárnyasok húsa alkalmas. Lehetőleg kerülni kell a marhahús és a borjúhús fogyasztását!

Kálciumpótlásra a mák, spenót, sóska, brokkoli, karfiol és a borsó étrendbe illesztése javasolt.

Rejtett tejfehérjét tartalmazhatnak a húsipari, valamint a sütő- és édesipari termékek.

Tej pótlására a különböző gabonafélékből, magvakból készült tejitalok (pl. rizstej, zabtej, szójatej, mandulatej) szolgálnak.

A szója fogyasztásával kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy a felnőttkori tehéntej-allergiában szenvedők kb. 10%-nál szójafehérje-allergia is kialakul.

A tej- és tejtermékmentes étrend étlapra tűzésével célunk volt az ebben a gyakran előforduló betegségben szenvedők segítése.

Ajánlás: Tej- és tejtermékmentes fogásainkat keresse az E5 sorban és tejmentes ikonnal jelölve.