Jófalat
30. hét
július 22 - 27

Aktuális híreink

Vissza az előző oldalra

Újdonság az E2 sorban – Mediterrán diéta

A mediterrán éghajlati övben élők kutatások szerint alacsonyabb rizikóval rendelkeznek bizonyos betegségekkel (pl. stroke, diabetes) szemben, változatos táplálkozásuknak köszönhetően.

Tápanyagcsoportok helyett a mediterrán diéta az étkezési mintázatokat helyezi előtérbe. Gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban. Nem tartalmaz hozzáadott cukrot és ultrafeldolgozott élelmiszereket.

A magas zöldség-, és gyümölcsbevitel adja a diéta alapját (hüvelyesek, olajos magvak kiemelésével), gabonafélékből pedig a teljes kiőrlésű az elsődleges. Az ajánlott zsiradék az olívaolaj, amelynek magas telítetlen zsírsav-tartalma miatt gyulladás-, és koleszterin-szint csökkentő hatással rendelkezik. A fő fehérjeforrások a halak, a hüvelyesek és a TK gabonák legyenek, ha a mediterrán diéta mellett döntünk. Kisebb mennyiségben szárnyasokat, tejtermékeket, tojást is fogyaszthatunk. Olvass tovább a mediterrán diétáról itt!

Próbálja ki ön is a rengeteg egészségügyi előnnyel járó mediterrán diétát a 45. héttől (E2)!